2023
Maart - stand #303
Livegang
Na ruim 2 jaar van het ontwikkelen van een intern systeem, in gebruik nemen, besluiten om het op de markt te brengen, vervolgens het systeem opnieuw te bouwen en daadwerkelijk online te gaan was het op 1 oktober 2018 zover, GoedGepickt is live en klaar om vele webwinkeliers te helpen met het het verwerken van verschillende magazijnprocessen in één systeem.
WWV’19
GoedGepickt neemt vanaf de start altijd met veel enthousiasme deel aan de Webwinkel Vakdagen in de Jaarbeurs te Utrecht. Het nummer 1 event voor webwinkeliers waar de gehele online e-commerce branche samen komt. Januari 2019 was de vuurdoop tijdens de webwinkel vakdagen. Met een klein aanbod aan koppelingen, een handvol gebruikers en veel enthousiasme is er veel ervaring en informatie opgedaan. Ideeën, wensen en bestaande functionaliteiten werden besproken met (toekomstige) GoedGepickt gebruikers.
Deelname Webwinkel Vakdagen (Jaarbeurs, Utrecht)
Roadmap > #GoedIdee
Het motto bij GoedGepickt is “Wij ontwikkelen iedere dag!”. De input van bestaande gebruikers, eigen ideeën en ervaringen, wensen van potentiële gebruikers worden allemaal besproken. Binnen het team wordt bepaald waar de focus op ligt en aan wordt gewerkt. Daarnaast wordt er natuurlijk ook altijd voor gezorgd dat de huidige koppelingen en functionaliteiten up-to-date worden gehouden.
Gebruikers van GoedGepickt kunnen sinds 2022 ook ideeën indienen via een GoedGepickt pagina, #GoedIdee. Op deze ideeën kan door andere gebruikers gestemd worden. Ook worden de gebruikers automatisch op de hoogte gehouden van de voortgang van het idee.
Achtergrond GoedGepickt
GoedGepickt is ontstaan vanuit het bedrijf Altyd internetdiensten welke voorheen nieuwe website en -shops realiseerde. Om in de praktijk te ervaren wat er komt kijken bij het runnen van een webshop en klanten op die manier beter te kunnen bedienen werd er een dropship webshop overgenomen.
Al gauw werd er met de dropship methode gestopt en eigen voorraad aangelegd. Dit was een goed idee maar in de praktijk werden er regelmatig fouten gemaakt met het versturen van de juiste producten. Ook nam het proces van producten verzamelen, bestellingen inpakken en zendingen aanmaken veel tijd in beslag. Tijd die er eigenlijk niet was naast het ontwikkelen van websites en -shops voor de klanten van Altyd internetdiensten.
Omdat er voldoende programmeerkennis in huis was werd er nagedacht; “Kunnen we daar niet is voor ontwikkelen!?” Dat was zeker mogelijk! En wanneer dat fouten zou voorkomen en tijd zou besparen waardoor er ook kosten worden bespaard was het zeker de moeite waard om daar verder over na te denken.
Na een brainstorm stonden de ideeën vast om een zelfstandig online platform te ontwikkelen waarin een koppeling was met WooCommerce en MyParcel, de platformen die worden gebruikt voor de eigen webshop. In het platform komen dan alle producten + voorraad te staan, de bestellingen worden automatisch vanuit WooCommerce geïmporteerd, en kunnen direct verwerkt worden en van een label voorzien door de koppeling met MyParcel. Daarnaast is het heel belangrijk dat dit allemaal met een barcodescanner moet gebeuren zodat er geen foute producten opgestuurd kunnen worden.
En zo was daar Altyd goed gepickt;
- Altyd > komt uit de bedrijfsnaam Altyd internetdiensten
- Goed > omdat er geen fouten meer worden gemaakt > Altyd goed
- Gepickt > omdat dit is wat je doet in het systeem, bestellingen picken
#GoedGegroeid – Marketing GoedGepickt
De afgelopen jaren heeft GoedGepickt haar klantenbestand mogen laten groeien door veel mond-tot-mond reclame, via webshopeigenaren die elkaar spreken bij post inlever punten, Facebook-groepen en zichtbaarheid op diverse platformen waar een koppeling mee is. Om de uitstraling van GoedGepickt te laten passen bij de groei van de afgelopen 5 jaar is er in maart 2023 een nieuwe (huidige) website gelanceerd. Daarnaast zijn er ook steeds meer marketing uitingen welke mede worden bedacht/gerealiseerd in samenwerking met een marketing partij.