01 februari 2023
Wat is twee-staps authenticatie (2FA) eigenlijk? En waarom zou je dit gaan gebruiken? Steeds vaker hoor je in het nieuws dat er gegevens zijn gelekt tijdens een hack. Om je GoedGepickt account hier beter tegen te beschermen, hebben wij sinds enige tijd de mogelijkheid om in te loggen met twee-staps authenticatie (2FA).
Wat is Twee-staps authenticatie (2FA)?
Twee-staps authenticatie is een extra beveiligingslaag bij het inloggen. Normaal gesproken heb je alleen iets nodig wat een gebruiker weet: het wachtwoord. Bij 2FA wordt hier een extra laag aan toegevoegd. Bij GoedGepickt maken we naast wat een gebruiker weet, ook gebruik van wat een gebruiker heeft: een telefoon of e-mailadres. Hier wordt een code naartoe gestuurd, welke je naast je wachtwoord ook moet invullen bij het inloggen. Wanneer 2FA is ingesteld, heb je dus naast de kennis van het wachtwoord ook toegang tot de telefoon of e-mailadres van de gebruiker nodig.
Waarom zou ik twee-staps authenticatie (2FA) gebruiken?
Je gebruikersnaam en wachtwoord kunnen in verkeerde handen vallen. Daarnaast zijn er tools waarmee criminelen wachtwoorden kunnen achterhalen. Het kan zo zijn dat een kwaadwillende wil inloggen in jouw GoedGepickt account om iets vervelends uit te halen, maar het kunnen ook criminelen zijn die jouw klant- en / of bedrijfsgegevens willen stelen. Cybercriminelen kunnen de NAW gegevens van jouw klanten voor veel geld verkopen aan bijvoorbeeld oplichters. Daarnaast lijd je als bedrijf enorme imagoschade wanneer privacygevoelige gegevens door een hack van jouw systemen op straat liggen. Gelukkig kun je de kans hierop enorm verkleinen door gebruik te maken van 2FA.
Moet elk account hier verplicht gebruik van maken?
Dit kun je geheel naar eigen wens instellen. Wil jij iedere werknemer verplichten gebruik te maken van 2FA? Dat kan! Wil je dat bepaalde IP adressen, zoals bijvoorbeeld het magazijn, worden vrijgesteld van deze verplichting om de snelheid in de werkzaamheden te houden, dan kan je dit ook instellen. Natuurlijk kun je er daarnaast ook voor kiezen om in zijn geheel geen gebruik te maken van deze extra veilige functie.
Hoe stel ik 2FA in?
2FA is heel makkelijk en snel in te stellen in GoedGepickt. Bij jouw gebruikersinstellingen kun je 2FA voor jou persoonlijk instellen en aangeven of je gebruik wilt maken van een e-mail of app op je telefoon. Via de bedrijfsinstellingen kun je als beheerder van het account aangeven of je wilt dat jouw medewerkers hier verplicht gebruik van moeten maken. Meer informatie over het instellen van 2FA vind je ook op onze helppagina via deze link.
Maak je nog geen gebruik van onze extra veilige software?
Wil jij ook gebruikmaken van WMS software, waar je behalve het voorkomen van fouten en supersnel verwerken van je bestellingen ook veilig kunt inloggen met 2FA? Dan helpen wij jou graag! Er is geen technische kennis vereist voor het maken van de koppeling tussen GoedGepickt en een van de vele verkoopplatformen welke wij ondersteunen. De koppeling maak je in 5 minuten en hierna kun je onbeperkt gebruik maken van al onze handige en veilige functionaliteiten zoals 2FA.
Wil je meer weten over het gebruik van GoedGepickt? Plan dan een vrijblijvende demo in via deze link.
GoedGevraagd
Heb je vragen over 2FA, onze koppelingen of andere vragen met betrekking tot het gebruik van GoedGepickt webwinkel magazijn software? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!