01 november 2024

In samenwerking met Jessica van Love by Lily hebben we een mooi klantverhaal uitgewerkt. Met deze verhalen willen we graag een kijkje nemen achter de schermen bij onze gebruikers en ontdekken hoe zij GoedGepickt in hun dagelijkse processen inzetten. Het helpt ons om te begrijpen hoe ons systeem wordt ervaren en waar we mogelijk nog meer waarde kunnen toevoegen. Lees verder en ontdek hoe Jessica, met haar succesvolle webshop, ons WMS heeft geïntegreerd om haar orderverwerking te optimaliseren!

Jessica is de eigenaresse van Love by Lily, een bedrijf dat begon vanuit een persoonlijke behoefte. Toen haar dochter werd geboren, miste ze een speelkleed waar ze samen op konden spelen. “Ik wilde iets waar we samen een boekje op konden lezen, maar ik kon alleen zo’n plastic kleed vinden. Omdat we destijds klein woonden in Amsterdam, had ik iets nodig wat ook makkelijk op te bergen was.” Jessica besloot om vijf speelkleden te laten maken en de vier extra via Marktplaats te verkopen. Tot haar verrassing waren de kleden binnen een week uitverkocht. Dat was het begin van Love by Lily, een bedrijf dat ieder jaar uitbreid met meerdere collecties, internationaal enorm succesvol is geworden en binnen een jaar het huidige pand alweer is uitgegroeid.

Van handmatig naar geautomatiseerd 

In de beginjaren deed Jessica alles zelf: van het bouwen van de website via YouTube-cursussen tot het versturen van de pakketjes. “De eerste bestellingen bracht ik zelf naar het PostNL-punt, op zoek naar een geschikte doos om het kleed in te verzenden. Maar toen we verhuisden naar Gouda en het bedrijf groeide, moest ik op zoek naar opslagruimte en manieren om het proces te professionaliseren.”

In de loop der jaren groeide Love by Lily en kwam er personeel bij, maar het handmatig bijhouden van voorraad en het verwerken van bestellingen bleef een uitdaging. “Voorheen schreef ik alles zelf op. Als er een speelkleed met een vos werd besteld, schreef ik ‘vos’ op en ging ik het zoeken in de loods. Dat is nu gelukkig verleden tijd dankzij GoedGepickt.”

De samenwerking met GoedGepickt 

Jessica kwam in contact met GoedGepickt tijdens de Webwinkel Vakdagen (Jaarbeurs Utrecht). Hoewel ze toen niet meteen beslissingen nam, bleef het no-nonsense karakter van de magazijnsoftware haar bij. “Daarnaast heeft GoedGepickt een fantastische klantenservice die altijd snel met een duidelijk antwoord komt.”

Dankzij GoedGepickt heeft Love by Lily haar magazijnprocessen volledig kunnen automatiseren. “We werken nu met barcodescanners en voorraadbeheer, en zelfs nieuwe medewerkers kunnen snel aan de slag. Voorheen hield ik geen voorraad bij, ik keek gewoon naar de dozen en als ik zag dat ze begonnen af te nemen, dan dacht ik: oh ik moet ze bestellen. Nu kan ik vanuit waar dan ook werken en altijd zien hoe het ervoor staat.”

Vrijheid door automatisering 

Dankzij de automatisering heeft Jessica zichzelf vrijgespeeld van de dagelijkse operationele taken. Zij kan zichzelf nu focussen op productontwikkeling en strategie, terwijl het team zich bezighoudt met de klantenservice en het versturen van bestellingen. “Ik ben zelfs een maand naar Thailand geweest en ik kon gewoon doorwerken. GoedGepickt heeft ervoor gezorgd dat ik misbaar ben geworden in mijn eigen bedrijf, en dat is ontzettend fijn.”

Wat maakt Love by Lily uniek? 

Love by Lily onderscheidt zich door producten te maken die Jessica zelf mist in de markt, zonder te kijken naar wat er al bestaat. “Wij Googlen niet of iets er al is, we gaan het gewoon doen.” Het bedrijf streeft daarnaast naar een zero-waste beleid. Overgebleven magazijndozen worden verkocht via Marktplaats en producten met een kleine fout gaan naar goede doelen. Zelfs restmaterialen worden opnieuw gebruikt voor nieuwe producten.

Een wereld van verschil 

GoedGepickt heeft een wereld van verschil gemaakt voor Love by Lily. “Het heeft voor mij de omslag betekend van een eenpersoonsbedrijf naar een team van tien mensen. Ik wist niet eens dat magazijnsoftware bestond, maar nu ik het gebruik, kan ik niet meer zonder. Het heeft me laten inzien hoe fijn automatiseren is en het heeft mijn bedrijf naar een hoger niveau getild.”

Aanbeveling voor andere bedrijven 

Jessica raadt GoedGepickt zeker aan: “Het is gebruiksvriendelijk, Nederlandstalig en toegespitst op de Nederlandse e-commerce. De snelle klantenservice maakt dat je je geen nummer voelt, maar een persoon. Mijn tip voor andere MKB-bedrijven? Blijf jezelf interesseren in automatisering, het geeft je zoveel meer vrijheid.”

GoedGevraagd

Heb je vragen over het verwerken van bestellingen, onze koppelingen of andere vragen met betrekking tot het gebruik van GoedGepickt webwinkel magazijn software? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag!

Plan een demo of bekijk de video tour

Vragen over GoedGepickt? Neem contact op!

Direct aan de slag met GoedGepickt