19 september 2025

Black Friday

Met de slimme magazijnsoftware van GoedGepickt heb je altijd inzicht over de inkoopbestellingen.

Als webshop eigenaar weet je dat je goed voorbereid moet zijn op Black Friday, maar hoe doe je dat eigenlijk? We denken graag met je mee om deze Black Friday soepel te laten verlopen. Daarom leggen wij een aantal GoedGepickt features uit, die jouw onderneming kunnen ondersteunen tijdens de drukke dagen én maar ook voor daarna. 

Eenvoudig voorraadbeheer met GoedGepickt

Door gebruik te maken van onze slimme magazijnsoftware heb je alle voorraad digitaal in één overzicht. Binnen deze periode liggen de bestellingen vaak hoger, als je dan gebruik maakt van verschillende verkoopplatformen kan het wel eens zo zijn dat je het overzicht kwijt raakt. Door GoedGepickt te koppelen met de platformen waarop je verkoopt zoals bijvoorbeeld bol, Kaufland en een eigen webshop, wordt de voorraad van de producten automatisch gecommuniceerd naar de andere verkoopkanalen. 

Verkoop je iets op platform A, dan wordt vervolgens op platform X, Y, Z de voorraad weer aangepast. Dit werkt natuurlijk ook zo wanneer er weer nieuwe voorraad wordt ontvangen. Super handig toch?

Maak gebruik van slimme automatiseringen 

Tijdens Black Friday en drukke periodes wil je efficiënter werken, niet alleen voor jezelf maar ook voor je medewerkers. Dit kun je met GoedGepickt goed inregelen. Zo kun je instellen dat je een melding krijgt wanneer de voorraad onder een bepaalde hoeveelheid zakt, zodat jij of een medewerker dit niet meer in de gaten hoeft te houden.

Of nog handiger: laat GoedGepickt een inkoopvoorstel maken op basis van de minimale en maximale voorraad die je in jouw magazijn wilt hebben. Minder werk voor jou en altijd een up-to-date voorraad!

Inkoop draait niet alleen om bestellen, maar ook om communiceren. Met GoedGepickt stel je eenvoudig e-mailvoorkeuren in, zodat je makkelijk je inkoopbestellingen naar de leveranciers kunt sturen. 

Houd je hoofd koel tijdens Black Friday

Tijdens Black Friday of andere extreme drukte wil je je medewerkers zo min mogelijk belasten. Daarom is het mogelijk om met onze software slimme filters te maken. De bestellingen worden aan de hand van de filter toegevoegd aan een picklijst, waardoor de medewerker minder inefficiënte handelingen hoeft te verrichten.

Daarnaast hoef je ook nooit meer te zoeken naar de producten. Dankzij de handige voorraadlocatie die je kunt toevoegen aan het product raak je nooit meer iets kwijt! Heb je meer voorraad van een product dan wat er in de stelling past? Dan kun je ook extra voorraadlocaties toevoegen, deze producten staan dan (even) ergens anders. Ook hierbij kun je een melding instellen als de eerste locatie bijna leeg is er voorraad verplaatst kan worden. Zodat je deze locaties niet steeds hoeft te controleren en weet wanneer je het moet aanvullen.

Wanneer je werkt met personeel die er (nog) niet zo lang werkt, kan dit een uitkomst bieden! Zij hoeven alleen te weten hoe de locaties ingedeeld zijn en ook zij kunnen dan de producten gemakkelijk vinden! 

Hierdoor worden niet alleen de (nieuwe) personeelsleden minder belast, maar kun je ook meer bestellingen verwerken per dag. Zo kun je beter concurreren in jouw branche en heb je een hogere klanttevredenheid. Door het toepassen van een kleine verbetering en automatiseringen bevorder je de capaciteit van jouw team én onderneming tijdens de drukke dagen, maar ook voor daarna. 😉

GoedOpWeg met GoedGepickt!

Wil je geen omkijken meer hebben naar je voorraadbeheer en eindelijk een oplossing om ook je voorraad aan te bieden via andere verkoopkanalen? We bieden een online demo aan, waarin we je meenemen door onze software. Of heb je nog vragen? Stel ze direct, zodat jij voor Black Friday nog aan de slag kunt met GoedGepickt!